Preliminär startlista 25mars

Nu är den preliminära startlistan inför lördag klar, som vanligt kan ändringar komma att ske fram till tävlingsdagens samling.

Observera att samling är kl. 12.00 i cafeterian och första start 14.00

Prel startlista 25mars

Lämna en kommentar

Inbjudan till Dressyrtävling och Programridning

Nacka Ridklubb har nöjet att inbjuda till dressyrtävling och programridning lördag 25 mars

Klass och program: Lätt C:1 2015, Lätt B:1 2015 och Lätt A:1 2017.

Programridning Lätt C:1 2015.

Har du inte tävlat i resp. klass tidigare gäller följande för att anmäla dig till:

  • Lätt C:1, ridit programridning 2 ggr. (Samtliga rider lätt i trav)
  • Lätt B:1, tävlat i klass LC med resultat på minst 65% 2 ggr.
  • Lätt A:1, tävlat i klass LB med resultat på minst 63% 2 ggr.

Dressyrhäst Länkar till programmet hittar du på klubbens hemsida

I klass Lätt A:1 och Lätt B:1 tillåts inte utrustning som ridspö och inspänningstyglar.

Anmälan: Senast 15 mars.

Anmäl via MinRidskola.se Anmälan är bindande, avbokning får göras t.o.m. sista anmälningsdag via Min Ridskola. Det finns 10 programridningsplatser och 15 tävlingsplatser. Bortlottning kan komma att ske och meddelas i så fall till deltagare i veckan före tävlingen.

Du måste vara medlem i Nacka Ridklubb och lektionsridande elev för att få delta.

Prata med din ridinstruktör om vilka hästar/ponnys som kan vara lämpliga att önska. Tilldelad häst/ponny meddelas senast på tävlingsdagen.

Betalning: Kostnad: 400 kr. OBS! Faktura på tävlingsavgiften skickas till deltagaren.

Samling sker i cafeterian i ridhuset kl. 12,00 på tävlingsdagen.

Första start kl. 14,00

Klädsel: Hel och ren.

Tävlingsledare: Anette Söderlind (anette.soderlind@talarforum.se)

Övrigt: Alla som deltar i klubbtävlingar (eller medföljande) förväntas hjälpa till som funktionär.

Med reservation för ev ändringar

Lämna en kommentar

Dressyrtävling 25mars

Det är redan dags för nästa dressyrtävling där man även har möjlighet att kvala till KM i höst.

Självklart har du även möjlighet att rida programridning under tävlingsdagen.

Har du inte anmält dig?

Se till att gå in på www.minridskola.se för att anmäla dig (anmälningstiden går snart ut).

Vid frågor kontakta anne-lie.bjurstrom@hotmail.se

Hoppas vi ses

Lämna en kommentar

NYA INBROTT!!!

NU HAR DET VARIT NYA INBROTT PÅ PARKERINGEN IGEN!

VI VILL REKOMENDERA SAMTLIGA ATT LÄMNA VÄRDESAKER HEMMA ELLER TA MED TILL STALLET IFRÅN BILARNA.

DET FINNS VÄRDESKÅP VID RECEPTIONEN I STALLET DÄR MAN KAN LÅSA IN MINDRE VÄRDESAKER.

Lämna en kommentar

Resultat

Nu finns resultaten för de 2st första tävlingarna under VT2017.

Den 18 februari hade vi en dressyrtävling med många starter, dessutom många nya ansikten som vi är väldigt glada för!

RESULTAT DRESSYR 2015-04-18

Nu senast i helgen hade vi en hopptävling:

RESULTAT HOPPTÄVLING 4MARS

 

Glöm inte att anmäla er till nästa tävling som är redan den 25mars, få platser kvar.

Anmäler er gör ni via www.minridskola.se

Lämna en kommentar

Preliminär startlista

Här kommer den preliminära startlistan för hopptävlingen den 4mars.

PRELIMINÄR STARTLISTA 4MARS

 

Lämna en kommentar

Inbjudan till blåbärshoppning och hopptävling

Nacka Ridklubb har nöjet att inbjuda till blåbärshoppning och hopptävling lördag 4 mars!

Klasser: Blåbärsklass 20 cm (ledare vid behov)

Ponny 40 cm, D-ponny 50 cm, Häst 70 cm 
Anmälan senast måndag 22 februari kl. 15.00.

 

Anmäl via Min Ridskola  Anmälan är bindande, avbokning får göras t.o.m. sista anmälningsdag. Besked om bortlottning vid många anmälningar meddelas tisdag före tävling.

Du måste vara medlem i Nacka Ridklubb och lektionsridande elev för att få delta.

Prata med din ridinstruktör om vilka hästar/ponnys som kan vara lämpliga att önska. Tilldelad häst/ponny meddelas senast på tävlingsdagen.

Samling sker i cafeterian i ridhuset kl 12.00 på tävlingsdagen. Första start ca 14.00.

Kostnad: 300 kr för blåbärsklass övriga klasser 400 kr

OBS! Betalning sker via fakturering!

Klädsel: Hel och ren

Tävlingsledare/Domare: Anne-Lie Bjurström anne-lie.bjurstrom@hotmail.se

Övrigt Alla som deltar i klubbtävlingar (eller medföljande) förväntas hjälpa till som funktionär.

Med reservation för eventuella ändringar.

Lämna en kommentar

Uppdaterad startlista inför 18februari

Här nedan kan ni se en uppdaterad startlista inför lördagens dressyrtävling.

Startlistan ser inte ut som den brukar, detta för att flera hästar går dubbelt och alla ska hinna med och rida fram.

Därmed är det lite blandning mellan klasserna.

Vid frågor, maila: anne-lie.bjurstrom@hotmail.se

Prel startlista 18feb

Lämna en kommentar

Preliminär startlista 18februari

Här nedan finns preliminära startlistan för dressyrtävlingen 18februari.

Som vanligt kan ändringar komma att ske fram till tävlingsdagen.

Prel startlista 18feb

Lämna en kommentar

Kallelse till årsmöte

Lördagen den 11 februari håller Nacka Ridklubb och Ungdomssektionen årsmöte i cafeterian i ridhuset. Du är hjärtligt välkommen att delta och vara med och påverka, eller bara ta en fika med oss.

Förslag från enskild medlem att upptas till beslut på årsmötet ska vara styrelsen tillhanda senast den 25 januari. Det går bra att e-posta till info@nackaridklubb.se

Nacka Ridklubbs ungdomssektions årsmöte:

Plats             Cafeterian i ridhuset

Tid                11 februari kl. 13.00

Nacka Ridklubbs årsmöte:

Plats             Cafeterian i ridhuset

Tid                11 februari kl. 14.00

Välkommen!

// Styrelsen

Dagordning – årsmöte

  1. 1. Val av ordförande för mötet.
  2. 2. Anmälan av styrelsens val av sekreterare vid årsmötet.
  3. 3. Upprättande av röstlängd.
  4. 4. Val av protokolljusterare och rösträknare.
  5. 5. Fastställande av dagordning.
  6. 6. Fastställande av om mötet blivit i laga ordning utlyst.
  7. 7. Behandling av verksamhets- och förvaltningsberättelserna samt fastställande av balansräkning.
  8. 8. Revisorernas berättelse.
  9. 9. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen.
  10. 10. Behandling av sektioners verksamhets- och förvaltningsberättelse samt fastställande av deras balansräkning.
  11. 11. Beslut om antal styrelseledamöter och suppleanter inom ramen för det i § 17 2 st angivna antalet.
  12. 12. Val av ordförande.
  13. 13. Val av övriga styrelseledamöter jämte suppleanter.
  14. 14. Val av eventuella sektioner, förutom ungdomssektion (se § 23).
  15. 15. Anmälan av ungdomssektionen vald styrelseledamot jämte personlig suppleant.
  16. 16. Val av en revisorer och en revisorssuppleant
  17. 17. Fastställande av antalet ledamöter i valberedningen. Val på ett år av sammankallande och ledamöter i valberedningen.
  18. 18. Val av ombud till Ridsportförbundets och distriktets allmänna möten och ev. andra möten där föreningen har rätt att representera med ombud.
  19. 19. Fastställande av årsavgifter.
  20. 20. Övriga ärenden som enligt § 13 kan upptas till beslut på årsmöte.

 

Lämna en kommentar